۱۳۸۹ اردیبهشت ۳۱, جمعه

بیش از هزار اثر تاریخی کرمانشاه در فهرست آثار ملی ایران ثبت خواهند شد

30-02-1389

معاون سازمان میراث فرهنگی استان کرمانشاه از ثبت بیش از یک هزار اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش PUK media، ثریا باباخانی مسئول این سازمان در گفتگویی با سایت خبری مزبور اظهار داشت: "پرونده 400 اثر تاریخی استان کرمانشاه برای ثبت در فهرست آثار ملی به تهران ارسال شده و مدارک لازم برای 600 اثر دیگر نیز آماده شده تا در پایان سال در فهرست آثار ملی ایران ثبت شوند". باباخانی همچنین افزود: "تاکنون در استان کرمانشاه بیش از 3500 اثر تاریخی شناخته شده‏اند که از این تعداد 1936 مورد به عنوان آثار ملی ثبت شده‏اند، علاوه بر اینها 310 غار شناسایی شده نیز آماده ثبت در فهرست آثار ملی هستند".
این مسئول حکومتی ضمن اشاره به منطقه بیستون به عنوان هشتمین اثر جهانی شده‏ی ایران افزود: "پرونده‏ی 4 اثر تاریخی طاق بستان، قلعه یزدگرد، معبد آناهیتا و منطقه ساسانی قصرشیرین نیز برای ثبت در فهرست آثار جهانی آماده بوده و قرار است به عنوان بخشی از مجموعه آثار راه ابریشم ثبت شوند".
لازم به ذکر است که استان کرمانشاه پس از استان‏های فارس و لرستان در رده‏ی سوم استان‏های ایران از لحاظ تعداد آثار ملی قرار دارد.

منبع : کوردستان میدیا Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ارســـال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Delicious :: Digg :: Stumbleupon :: Furl :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed


0 نظرات:

ارسال یک نظر

 

Copyright © 2009 http://kermashan60.blogspot.com