۱۳۹۰ مرداد ۵, چهارشنبه

روستای پریان کرماشان و چند عکس زیبا از آن

روستای پريان در منطقه‌ی ميانراهان از توابع بخش دينور در استان کرماشان قرار دارد که زيبايی‌ها و بافت تاريخی و طبيعی آن به خيال انگيزی نام خود روستا يعنی "پريان" است. اين روستا دارای 51 خانوار و 217 نفر جمعيت است که اکثر آنها به باغبانی و پرورش زنبور عسل اشتغال دارند.
در گوشه ای از استان کرمانشاه، روستایی وجود دارد که ساکنان آن همه یک نام خانوادگی دارند: امیری پریان! ساکنان روستا معتقدند که از نوادگان فرهاد از منطقه هجیج در نزدیکی پاوه هستند. ظاهرا فرهاد یکی از نوادگان میرزا فقیه احمد عالم مشهور کردستان بوده و نام پدرش مصطفی بوده است. پسر فرهاد کیخسرو نام داشته و پسر کیخسرو گرشاسب بوده است. به همین دلیل نام خانوادگی اهالی این روستا امیری پریان است که برگرفته از نام خانوادگی اهالی روستای کندوله یعنی امیری است، می باشد.
روستای پریان به خاطر طبیعت کم نظیرش در کشور معروف شده است. آنقدر که از سال ها قبل رهگذران منطقه نام روستای خیال انگیز را پریان گذاشته اند
اگر گذارتان به روستای پریان بیفتد، چند درخت توت بزرگ را در میان این روستا می بینید که به باور اهالی آنجا کاشته شده به دست فرهاد است و به همین دلیل اهمیت ویژه ای برای روستائیان دارند. روستایی که نه تنها با نام و نسب ساکنانش، بلکه به خاطر طبیعت کم نظیرش در کشور معروف شده است. آنقدر که از سال ها قبل رهگذران منطقه نام روستا را پریان گذاشته اند.
برای دیدن روستای پریان، باید به منطقه میانراهان از بخش دینور در استان کرمانشاه سفر کنید. جایی که بافت طبیعی و تاریخی روستا به شکلی خیال انگیز در طبیعت جا خوش کرده و جزئی از طبیعت سبز منطقه شده است. این روستا که در 63 کیلومتری شهرستان صحنه قرار دارد، یکی از اجزای دهستان کندوله به شمار می رود.
مردم روستا که به زبان اورامی که یکی از گویش های کهن کردی است سخن می گویند، بیشتر به باغبانی و پرورش میوه جات مختلفی مثل انواع انگور، توت، بادام، گردو و بعضا پرورش زنبور عسل مشغولند. کرمانشاهی ها حتما می دانند که انگورهای این روستا و در مجموع منطقه دهستان کندوله از نظر مرغوبیت سرآمد هستند و شهرت خاصی در میان مردم استان کرمانشاه دارند.
روستای 51 خانواری پریان با 217 نفر جمعیت هر سال پذیرای مسافرانی هستند که نام این روستای کوچک را از گوشه و کنار شنیده‌اند و آوازه باغات بادام و گردو، تاکستان‌های بی شمار انگور، درختان تنومند توت، بافت طبیعی روستا، آب های روان و جاری در جای جای روستا، کوچه باغ هایی با شکوفه های بادام به گوششان رسیده است.
برای دیدن اندازه‌ی واقعی عکسها، برروی آنها کلیک کنید.







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ارســـال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Delicious :: Digg :: Stumbleupon :: Furl :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed


1 نظرات:

ناشناس گفت...

خیلی خوبه من که عاشق پری هام

ارسال یک نظر

 

Copyright © 2009 http://kermashan60.blogspot.com